Tänkte berätta lite om....

Heej!

Jag tänkte berätta lite om varför jag går hos en sjukgymnast.
Det hela började väl för typ nio årsedan med att jag har jätte ont i mitt ben 24/7!
Självklart sökte vi läkare efter ett tag och dem sa bara att det var vanlig traditinell växtvärk.
Smärtan fortsatte men det blev värre, så åter igen samma sak och samma skitsvar, då var jag ungefär åtta år.
Fortsatte att ha ont men ville inte gå till läkaren för jag visste vilket svar jag skulle få.
Men när jag var 12 år så blev smärtan outhärdlig och vi sökte till vårdcentralen som skickade mig vidare till en röntgenavdelning på sjukhuset där jag fick göra alla möjliga olika röntgen!
Inget syntes så bilderna och jag har nog aldrig blivit så besviken som jag blev då.
Men efter en lite pratstund säger sköteskan att en barnortopedi speciellist ska på under söka mitt baksida lår.
Efter bara fem minuter konstaterar han att en muskel i baksida lår är alldeles för kort!
Jag får komma till en sjukgymnst och mitt ben är redan bättre :D
Att det sva ta nio år för en LÄKARE att hitta vad problemet är!


Vad jag gör hos sjukgymnasten:
Jag får en behandling med en TNS apparat som gör att mina muskler slappnar av.
Stertchar och tränar.

För att göra en lång historia kort :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0